“Mensen in beweging brengen”
Veranderingen doorvoeren in de organisatie
Waar ik energie van krijg is het creëren van positieve veranderingen binnen organisaties. Ik werk vanuit verschillende rollen om processen te optimaliseren, teams te versterken en de menselijke factor centraal te stellen. Wat ik doe samen met het team: Analyseren van...
Veranderen kost tijd
We zijn nu een aantal maanden aan de slag met mijn team. Er zijn al mooie stappen gezet. Goed dat we zijn gestart met een helder doel voor dit team en de taken die daarbij horen. Dat heeft de medewerkers al veel duidelijkheid gegeven. Ik zie dat ze verschillende...
Hoe maak je een team sterker?
“Nou Erna! Het teamgesprek heeft plaatsgevonden. En het ging er best heftig aan toe. Ik heb gezegd dat ik ze heel hard zie werken en dat ze ondanks het overwerken vaak maar net de planning halen. Eigenlijk is dat niet gezond. Gelukkig zag het team dat zelf ook in. De...
Een spiegel voor jou en je team
Hey Erna, jij begeleidt toch organisaties in het verbeteren van de bedrijfsvoering? Wil je met me meedenken? Ik zie namelijk dat mijn team de planning met hangen en wurgen haalt. Ze werken geregeld over; aan inzet ontbreekt het niet. Als manager spring ik zelf ook wel...
Van strategie naar uitvoering 2
In mijn vorige blog heb ik drie tips met je gedeeld hoe je het kunt aanpakken als je veranderingen wilt doorvoeren in je bedrijf, een nieuw product op de markt wilt brengen of meer advies aan klanten wilt gaan geven. Maar wat wordt er van jou verwacht als...
Van strategie naar uitvoering 1
Je wilt veranderingen doorvoeren in je bedrijf, een nieuw product op de markt brengen of meer advies aan klanten gaan geven. Dat past binnen je bedrijfsvisie. Hiervoor een strategie opzetten is één ding. Ze uitvoeren en omzetten in concrete resultaten is een ander...
Waarom een vergadering nuttig is!
Je hoort het vast wel eens op de werkvloer: “Vergaderen is geen werken.” Zeker wel! Als je het maar slim doet. Overleggen is nu eenmaal nodig als je met je collega’s goed wilt samenwerken. Wie doet wat wanneer en hoe stellen we samen prioriteiten als we druk zijn?...
VERder met mijn tips
“Je hoeft niet de hele trap te zien om de eerste stap te zetten.” Onderzoek heeft aangetoond dat investeren in de bedrijfscultuur tot meer succes leidt. Maar wat dan en hoe dan? Dat er bewustwording bij je is om iets te willen veranderen, is al een goed begin. En je...
Wat doet je team: samen werken of samenwerken?
Alleen ga je sneller, samen kom je verder! Als je samenwerkt kom je tot betere resultaten. Dit vergroot het werkplezier van je medewerkers. Dit klinkt je vast niet onbekend in de oren. Hoe is dat bij jouw team? Ben jij je daar bewust van? En zie je dat het beter kan?...
VERder met mijn tips
Ben jij een DIM’er of een DIP’er? Je maakt vast wel eens een overleg met je team mee, waarin flink gediscussieerd wordt. Er worden allerlei problemen op tafel gelegd en iedereen heeft er een mening over. De discussies gaan vaak helemaal de verkeerde kant op; er...
VERder met mijn tips
Tip 9, maak werkdruk bespreekbaar. Ik ben zo druk, ik weet niet wat ik het eerste of laatste moet doen, hoor je een collega in je team zuchten. Je hebt zelf ook veel te doen, maar je hebt het eigenlijk wel onder controle. Op de vraag of je kunt helpen krijg je een...
VERder met mijn tips
Tip 8: weer naar je werk, ga planmatig aan de slag. Je moet er nu nog niet aan denken, maar na je vakantie ga je weer aan het werk. Je opent je mailbox en het stikt van de mails met allerlei vragen en afspraken. Voor je het weet zit je er weer helemaal in; zo ben je...